Мета: ознайомити учнів зі змістом Конституції США, її основними положеннями; розвинути в учнів навички аналізу документа, порівнювати історичну інформацію, застосовувати й пояснювати терміни і поняття; давати оцінку історичним діячам; виховувати повагу до демократичних прав і свобод громадян.
Основні поняття та терміни: «Конфедерація», «федерація», «республіка», «Конгрес», «Сенат», «Палата представників», «конституція», «принцип розподілу влади», «Білль про права».
Основні дати та події: • 1787 р. — прийняття Конституції США; • 1789 р. — затвердження (ратифікація) «Білля про права».
Тип уроку: комбінований, з елементами лабораторної роботи з текстами та історичними джерелами.
Мета: розглянути особливості економічного, політичного та культурного розвитку імперії Османа в епоху Нового часу; вдосконалити вміння учнів працювати з історичними текстами, таблицями, картою.
Основні поняття та терміни: «Османська імперія», «султан», «яничари», «гайдуки». Основні дати та події: • 1520–1566 рр. — роки життя Сулеймана І; • 1683 р. — розгром турків під Віднем.
Обладнання: підручник, історичний атлас, пакети історичних документів.
Тип уроку: комбінований, з елементами лабораторної роботи з текстами та історичними джерелами.
Мета: розглянути особливості економічного й політичного становища Індії та Китаю в епоху Нового часу; ознайомити учнів з досягненнями культури цих країн; удосконалювати вміння учнів працювати з історичними текстами, історичними таблицями, історичною картою; вдосконалювати роботу в групах. Основні поняття та терміни: «деспотія», «маньчжури»; «Держава Великих Моголів», «емір», «раджа», «Делійський султанат», «Рамаяна».
Основні дати та події: • 1639–1644 рр. — Селянська війна у Китаї; • 1644–1911 рр. — панування маньчжурської династії Цін; • 1556–1605 рр. — роки правління Акбара; • 1630–1652 рр. — зведення мавзолею Тадж-Махал. Обладнання: підручник, історичний атлас, пакети історичних документів.
Тип уроку: комбінований, з елементами лабораторної роботи з текстами та історичними джерелами.