Мета: дати уявлення про гіпотези появи людини на Землі, особливості взаємодії природи та предків людини, розвивати вміння роботи з таблицями, діаграмами, інформативним матеріалом та ілюстраціями, познайомитися з новими термінами і поняттями; виховувати культуру спілкування та співпраці.
Мета: дати уявлення про основні чинники, що визначили подальшу еволюцію людини; формувати навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків; засвоїти поняття: «неандерталець», «льодовиковий період», «рід»; удосконалювати навички роботи з підручником, уміння виділяти головне в тексті, коротко формулювати думки.
Мета: ознайомити учнів із змінами, яких зазнала первісна людина в процесі її розвитку, з’ясувати особливості нової форми людської спільноти; ввести та закріпити поняття: «кроманьйонець», «людина розумна», «рід», «родова община», «плем’я», «матріархат», «патріархат»; формувати навички роботи з таблицями.
Мета: з’ясувати причини переходу людини до відтворюючого господарства, розкрити роль землеробства та скотарства в житті людини, сформувати уявлення про ремесло, тогочасні форми організації людського суспільства; познайомити та закріпити поняття: «неолітична революція», «господарство», «ремесло», «сусідська община» «держава», «цивілізація».
Тема. Перші землероби та скотарі на території України Мета: сформувати уявлення про трипільську культуру, її розвиток, господарство, побут, релігію і мистецтво; продовжувати роботу з визначенням поняття, узагальнювати фактичний матеріал, розвивати логічне мислення; виховувати почуття поваги до національної історії. Тип уроку: урок формування вмінь і навичок. Форма проведення: урок-гра «Навчаючись—вчуся».
Тема. Культура та вірування первісних людей Мета: систематизувати вивчений матеріал, засвоїти новий навчальний матеріал; залучити учнів до роботи з довідниковою літературою, додатковою літературою; виховувати культуру спілкування та співпраці в групі. Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань. Обладнання: підручник, атлас, інформативні тексти, ілюстративний матеріал.
Тема. Узагальнення за темою "Життя людини у первісні часи" Мета: узагальнити знання учнів з теми, розвивати вміння застосування знань; аналізу та порівняння історичних фактів; виховувати інтерес до вивчення історії. Тип уроку: узагальнення знань. Форма проведення: урок-гра. Обладнання уроку: роздавальний матеріал — кросворди «Первісні збирачі та мисливці» та «Первісні хлібороби та скотарі».
Цей урок завершує навчальний рік, допомагаючи згадати і підсумувати знання, отримані під час вивчення курсу. Перед початком кожна команда делегує по одному представнику до складу журі, куди також входять викладачі історії, для спостереження за об’єктивністю гри і розв’язання суперечок, що можуть виникнути. Обирається помічник ведучого, до обов’язків якого входить спостереження за часом, ходом обговорення питань, виключення підказок з боку глядачів, а також виставлення оцінок, отриманих командами, на табло. У грі беруть участь 4 команди. Перед початком гри ведучий запрошує на сцену капітанів команд для жеребкування пар, що грають. Кожен тур триває до моменту, доки одна з граючих команд не набере 5 балів. Переможець туру виходить у фінал.