Тема: Античні міста – держави у Північному Причорномор’ї.
Мета: розкрити причини виникнення античних міст-держав у Північному Причорномор’ї; розглянути відносини між античними містами-державами Північного Причорномор’я та сусідніми народами; охарактеризувати господарське та суспільне життя полісів.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас» .
Мета: розкрити особливості суспільного розвитку племен кіммерійців та скіфів у період ранньої залізної доби; з’ясувати причини появи майнової та соціальної нерівності, появи найдавніших держав на території України; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, будувати структурно-логічні схеми, працювати з історичними текстами.
Поняття і терміни: «залізна доба», «кочовики», «Велике переселення народів», «кіммерійці», «скіфи», «нерівність», «пектораль»; формувати стійкий інтерес учнів до вивчення історії.
Тема: Побут, архітектура, мистецтво і спортивні ігри класичної Греції.
Мета: сформувати уявлення про побут греків, досягнення грецької культури; визначити особливості формування культури; охарактеризувати наукові досягнення греків; визначити місце грецької культури в античній та світовій культурі; розвивати вміння порівнювати культурні досягнення різних народів, критично мислити, працювати в групах, висловлювати власну думку.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас» .
ТЕМА. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ТЕМОЮ «ГРЕЦІЯ У V–IV СТ. ДО Н. Е.»
Мета: згадати, повторити та систематизувати основний фактичний матеріал з історії Давньої Греції від найдавніших часів до періоду еллінізму; запропонувати учням цікаві питання й завдання, що вимагають самостійної роботи, нестандартного мислення; порівняти різні форми правління, що існували в Давній Греції в різні періоди її історії (аристократія, тиранія, демократія); довести, що найбільш прогресивною була демократія, яка забезпечувала участь громадян в управлінні державою; спонукати учнів висловлювати власну думку з деяких питань історії Давньої Греції; виховання патріотизму, гордості за свою батьківщину, відповідальності — на яскравих прикладах героїчної боротьби греків за свою свободу (греко-перські війни); виховувати почуття прекрасного на прикладах досягнень грецьких учених, мислителів і філософів, на яскравих образах, грецької міфології, літератури, мистецтва.
Обладнання: карта Давньої Греції, телевізор, відеомагнітофон, касети: з документальним фільмом «Сім чудес світу», художніми фільмами «Триста спартанців» і «Пригоди Одіссея», роздавальний матеріал, хрестоматія з історії Стародавнього світу.
Тема: Криза грецької державності й піднесення Македонії
Мета: визначити причини політичної роздробленості Греції в середині IV ст. до н. е. та посилення могутності за часів Філіппа ІІ, охарактеризувати його реформи; давати характеристику історичним особам; формувати навички критичного мислення.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», наочність малюнки .
Мета: познайомити учнів з подіями Східного походу; розкрити причини перемог Александра Македонського та утворення його імперії; розглянути роль Александра Македонського в історії; розвивати вміння критично мислити, працювати в групах та висловлювати власну думку.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», наочність малюнки .
Тема: Елліністичні держави в ІV–ІІ ст. до н. е. Елліністична культура.
Мета: сформувати уявлення про утворення, розквіт і занепад елліністичних держав, елліністичну культуру; розкрити причини її досягнень; розвивати вміння порівнювати, працювати з текстом, аналізувати; виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», наочність малюнки .
Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, висловлювати власну думку, застосовувати набуті знання; виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси; виховувати зацікавленість історією.