Мета: сформувати уявлення про природно-географічні й кліматичні умови Греції та її населення, основні заняття та повсякденне життя, мінойську палацову цивілізацію; розглянути міфи як історичні джерела; установити зв’язок між природно-географічними умовами та заняттями населення, географічними назвами та міфами; розвивати вміння порівнювати, висловлювати власну думку, критично мислити.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», наочність малюнки .
Мета:cформувати в учнів уявлення про державний лад Критського та Мікенського царств, заняття його жителів, познайомити учнів з найдавнішими грецькими міфами та їх героями.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, атлас, тексти міфів Стародавньої Греції, навчальні тексти.
Мета: сформувати уявлення про релігію та міфологію Стародавніх греків; розкрити причини виникнення міфів; розглянути вплив природних умов на релігійні вірування греків; дати характеристику богам та героям; сформувати уявлення про побут, традиції та господарське життя греків; розвивати вміння порівнювати релігійні уявлення різних народів та висловлювати власну думку.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», наочність малюнки .
Тема: Греція в ХІ–VI ст. до н.е. Велика грецька колонізація. Мета: сформувати уявлення про давньогрецьке суспільство, господарське життя та військову організацію за гомерівських часів; визначити роль законів у державі та причини появи грецької тиранії; розглянути взаємовплив суспільних відносин та організацію влади; охарактеризувати причини грецької колонізації; розвивати вміння порівнювати історичну інформацію. Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», наочність малюнки . Поняття: «гомерівські часи», «деміурги», «ареопаг», «метеки», «агора», «архонти», «демос», «аристократія», «тиранія», «трієра», «поліс», «колонія», «метрополія», «емпорій», «демократія». Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Мета: продовжити роботу з формування поняття «державність», порівнювати державу в Афінах і Спарті, засвоєння нових понять і термінів: «акрополь», «аристократи», «демос», «ареопаг», «архонти», «борговий камінь», «оратор», «реформи», «гопліти», «метеки», «народні збори», «періекі», «ілоти».
Мета: ознайомити учнів з природно-географічними та кліматичними умовами Аттики; формувати уявлення про її населення та основні заняття, систему влади, етапи формування Афінської держави; розглянути реформи Солона; розвивати вміння порівнювати історичну інформацію, розвивати навички критичного мислення.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», .
Мета: розглянути реформи Пісістрата та Клісфена, визначити, в чиїх інтересах вони проводилися; розвивати вміння порівнювати історичну інформацію, висловлювати своє ставлення до тиранії, розвивати навички критичного мислення; систематизувати уявлення учнів про природно-кліматичні та географічні умови давньої Греції, про особливості системи влади грецьких полісів; давати історичну характеристику історичним особам.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», наочність малюнки .
ТЕМА. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ТЕМОЮ «ГРЕЦІЯ у ІІ-му — 1-й пол. I тис. до н. е.»
Мета: узагальнити знання учнів з теми; перевірити вміння застосовувати набуті знання, роботи в групах, користуватися додатковою літературою; виховувати толерантне ставлення учнів одне до одного, інтерес до предмета.
Тип уроку: систематизації та узагальнення знань.
Форма проведення: урок-гра.
Обладнання: картки з тестами, конверти із шифровками.
Мета: з’ясувати причини війни, дати уявлення про найбільш важливі битви; розвивати навички роботи з атласом та контурною картою, історичними джерелами, складати оповідання за ілюстрацією; дати оцінку війні як способу вирішення конфлікту.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: планшет з контурним зображенням Стародавньої Греції, контурні карти, атласи, підручники, зошити, роздавальний та ілюстративний матеріал.
Мета: ознайомити учнів з процесом розквіту афінської демократії; сформувати уявлення про утвердження демократії в Афінах за Перікла; охарактеризувати суспільно-політичний устрій Афін; розкрити причини, перебіг та наслідки Пелопоннеської війни; розвивати вміння характеризувати історичних осіб, порівнювати та висловлювати власну думку.
Обладнання: Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», наочність малюнки .