Тема. Партизанський рух у роки Великої Вітчизняної війни. Визволення України
Мета: познайомити учнів з боротьбою українського народу в тилу ворога; показати значення й роль боротьби партизанських загонів проти загарбників; дати уявлення про діяльність воїнів УПА ; охарактеризувати етапи визволення У країни; розвивати вміння складати розповідь, встановлювати хронологічну послідовність, робити висновки; виховувати в учнів повагу до подвигу нашого народу у боротьбі за визволення української землі.
Обладнання: Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; історичний атлас «Історія України. 5 клас», роздавальний матеріал, ілюстрації, портрет О . Федорова.
Тема. Україна у 50–80-х роках ХХ ст. Здобутки й втрати
Мета: з’ясувати, коли і як остаточно сформувалась територія У країни; дати уявлення про умови життя населення у роки повоєнної відбудови, про те, хто такі шістдесятники; сприяти усвідомленню учнями, що аварія на Чорнобильській АЕС стала однією з найбільших трагедій У країни мирного часу; розвивати вміння порівнювати, свідомо читати, сприймати, переказувати адаптований історичний текст, формувати навички роботи з фотодокументом, висловлювати власне ставлення до тих або інших подій.
Обладнання: Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; документи, ілюстрації до теми, портрети Л . Костенко, В. Стуса, В. Чорновола, Л. Лук’яненка.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь. Поняття: «шістдесятники», «правозахисники».
Мета: ознайомитися з подіями, які відбувалися на Закарпатті протягом ХІХ –ХХ ст., порівняти з подіями, що відбувалися в У країні, розвивати вміння складати розповідь, працювати з різними історичними джерелами, вибирати пов’язані події; виховувати почуття зацікавленості історією рідного краю.
Обладнання: роздавальний матеріал, історичні документи з історії Закарпаття, карта Закарпатті.
Тема. Урок узагальнення знань за темою «Україна в ХІХ –ХХ ст.»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Україна в ХІХ –ХХ ст.»; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, згадати основні події, поняття теми; закріпити набуті вміння: працювати в групах, складати хронологічні задачі, переповідати адаптований історичний текст, давати повну відповідь на запитання; виховувати в учнів зацікавленість історією власної держави.
Обладнання: Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; роздавальний матеріал, портрети діячів ХІХ –ХХ ст., фотодокументи.
Тема. Розпад СРСР. Незалежність України. Сучасна Україна в Європі та світі Мета: познайомити учнів з основними подіями в У країні від часу проголошення незалежності; учні мають показувати на карті територію У країни після відновлення незалежності у 1991 р., робити власні висновки щодо історичних подій; виховувати в учнів почуття гордості за власну державу. Обладнання: Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; сучасна карта України; Конституція України; Державні символи України; Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь. Поняття: «акт», «декларація», «Конституція», «Президент», «референдум», «Верховна Рада».
Мета: систематизувати та узагальнити знання з курсу «Вступ до історії України»; згадати основні поняття, терміни, події та дати курсу; закріпити засвоєні знання.
Обладнання: роздавальний, дидактичний матеріал, портрети відомих історичних діячів, історичні атласи, історичні документи.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.